Navirec

Header

Sisekaitseakadeemia (SKA) on maailmas ainulaadne õppeasutus, sest kogu riigi siseturvalisusega seotud õpe on koondatud ühte organisatsiooni. Pääste-, finants-, justiits- ning politsei- ja piirivalvekolledž pakuvad erialast ettevalmistust, ning magistriharidust sisejulgeoleku instituut.

SKA droonikeskus sai alguse paar aastat tagasi suures osas just õppe-eesmärgil. Droone kasutab väga edukalt igapäevatöös ka Politsei- ja Piirivalveamet näiteks sündmuskohtade vaatlemiseks, tegevuse planeerimiseks, inimeste otsimiseks ja paljuks muukski. Eriolukorra ajal kontrollisid droonid mitmetes piirkondades ka inimeste liikumispiirangute täitmist.

Koostöö SKA droonikeskuse ning Navireci vahel on tänaseks väldanud juba mõnd aega, ning tulemustega ollakse väga rahul.

 

Navirec suurendab droonide kasutusvõimekust

Kahele mehitamata õhusõidukile on tänaseks paigaldatud Navireci GPS seadmed, mis võimaldavad suurema asukohatäpsuse saavutamiseks droonijuhtidel reaalajas asukoha parameetrite saatmist lennu ajal tihemaks muuta.

SKA droonikeskuse juhataja Andres Mumma sõnul lubab selline võimalus opereerida droonidega tunduvalt kitsamates ja tundlikemas piirkondades. “Sellist paindlikkust ma hindan väga kõrgelt,” lisas Mumma.

 

Koostööd loodetakse veelgi laiendada

Pärast esimesi katsetusi GPS jälgimisega on droonikeskus Navireci lahendusega enam kui rahul, ning koostööd loodetakse tulevikus veelgi suurendada.

Navirec API abil loodetakse peagi liidestada lahendusega kolmanda osapoole andmepilv. Näiteks võimaldaks see saata droonide andmeid otse lennujuhtimissüsteemidesse, ning lennujuhile vajadusel nähtavaks teha ka väiksemad droone.

 

Droon koos juhtimiskeskusega (Allikas: https://uas4g.com/)

 

Drooni seirevõimekuse testimine

Pirita-Viimsi piirkonnas testiti nädal tagasi UAS4G Parrot Disco seirevõimekust  lõkke- ja ujumiskohtade vaatluse testlennuga.

Lennujuhtimist teostati SKA suurte ekraanidega varustatud klassiruumist, ning hiljem vaadati täpset lennumarsruuti kaardilt Navireci järelvaatamise lahendust kasutades. “Kuna droon kasutab kontrollkeskusega sidet üle 4G võrgu, siis on selle täpne ja reaalajaline positsioneerimine Navireci süsteemiga eriti tähtis, kuna saame lennata üsna pika vahemaa taha (üks ots kuni 30 km),” selgitas GPS lahenduse olulisust SKA droonikeskuse juht.

Navireci abil saavad drooni kasutajad järele vaadata kuni seitsme aasta taguseid lende. Lahenduses on näha marsruudi pikkus, ajaline kestus ning ka drooni kiirus. Vastavalt vajadustele ja sõidukile paigaldatud seadmetele, on võimalik Navireci lahenduses kuvada väga erinevaid parameetreid mootori pööretest kütusekulu ning aku toitepingeni.

 

Alljärgnevast videost saad vaadata UAS4G Parrot Disco testlendu!
(Allikas: SKA droonikeskuse kuvasalvesti)

 

GPS jälgimine pole vaid autodele

GPS jälgimise vajadust seostatakse peamiselt maismaasõidukitega, kuid tegelikult on Navireci logistikalahenduse kasutusvõimalused märksa laiemad. Lisaks sõiduautodele ja raskeveokitele paigaldatakse jälgimisseadmeid ka õhu- ja veesõidukitele, ning väiketehnikale nagu muruniidukid, mootorrattad, ATV-d jne.

Navireci kliendid kasutavad logistikalahendust väga erinevatel eesmärkidel – kütusekulu vähendamine, asukoha kindlakstegemine, juhituvastus ja tema tegevused roolis, sõidukite hooldustel silma peal hoidmine, temperatuuri monitoorimine kaubaruumis ja palju muud.

Kõigi Navireci lahendustega saad lähemalt tutvuda SIIN

Loe veel

What is Eco-driving?

What is Eco-driving?

What is Eco-driving?